Wandelcoach

WETENSCHAPPERS LATEN WETEN DAT HET BELANGRIJK IS OM TE BEWEGEN

Meerdere onderzoekers toonden aan dat diegenen die regelmatig buiten wandelden, 40% minder stervenskans hadden in de onderzoekperiode. Naast roken was wandelen, en goede voeding de meest bepalende factor voor een lang leven. Gelukshormonen namen toe!

“Verwerkingen, vitaliteit en levensvreugde kunnen toenemen”.
Wandelen is te gebruiken als medicijn!
– verhoogt opname capaciteit van zuurstof in het lichaam
– verhoogt de gunstige HDL-cholesterol
– Helpt hypertensie te voorkomen

– verbetert het suikermetabolisme
– versterkt de botdichtheid, tegen osteoporose
– versterkt de afweer, het immuunsysteem. Dit is belangrijk: door de immuniteit in het goed te onderhouden is er een betere bescherming tegen infecties, allergieën, auto-immuunziekten en kanker.
DSCF1213 592
Tijdens het wandelen
Na kennismaking gaan we de natuur in. We stemmen ons af door Mindfulness.
Mogelijk met:
– Ademoefeningen
– Concentratie en
bewustzijnsoefeningen
– Oefeningen om de conditie en verbranding te verhogen
– Mantra (gedachte in klank of woorden) met een heilzame werking
Er is tijd om te genieten, tijd voor rust en uitwisseling.

Je kunt ook met eigen groep een afspraak maken.

– Wil je ook meedoen? Reageer dan op dit Contact formulier ———————————————————————————————————-
Romy:
Mijn atletiek trainer zei: ”je zult geen marathon kunnen lopen”.
Met mijn doel vast voor ogen lukte het mij om na één jaar trainen de Marathon in Rotterdam binnen 4 uur te rennen. het was een bijzondere ervaring die ik mij eraan herinneert dat je vaak meer kunt dan je voor mogelijk houdt.

“Je bent drager van ongekende mogelijkheden.”

Comments are closed.