Jongeren Yoga

Het leven van een jongere is vol lichamelijke en geestelijke verandering, emotie, impulsen en gevoelens. Spanning, onrust, een wat onbestemd gevoel, slaapproblemen of depressie zal bij jongeren bekend zijn. Vooral dan is fysieke en mentale ontspanning, evenwicht en concentratie belangrijk. Dit voor een zuiver zelfgevoel om zich te kunnen focussen op wat echt belangrijk is in het dagelijks leven en voor de toekomst.

“Yoga en meditatie kunnen veel bijdragen in deze periode met zoveel mogelijkheden en veranderingen.”

Aan de hand van je individuele behoeften en de deelnemers in een groep worden stevige oefeningen gegeven waarna een ontspanning en het aanleren van meditatie. Er is tijd voor uitwisseling en uitleg.

Inhoud van de les.

Aan de hand van individuele behoeften en het niveau van de groep:
– actieve oefeningen en korte momenten ontspanningsmomenten tussendoor.
– aan het einde van de les volgt een langere ontspanning. Belangrijk is dat er een diepe innerlijke rust kan ontstaan en dat het gevoel van tevredenheid kan toenemen voor een positieve levenshouding.

Tentamen, Examen training met Yoga ontspanning.

Individueel  of in een groep. Is er zoveel onzekerheid, spanning of angst voor de tentamens of examens dat de eigen kwaliteiten/mogelijkheden kunnen verminderen of depressei ontstaat? Kan het werk hierdoor nadelig worden beïnvloed? De training bereid voor om met vertrouwen deze periode in te gaan. Doch kan ook voor andere momenten en omstandigheden heel fijn zijn!

Belangrijke onderdelen van de examen/tentamen training kunnen zijn:
o   Lichaamsbewustzijn en ontspanning
o   De mentale staat leren kennen en tot rust brengen
o   Motivatie onderzoeken
o   Vertrouwen op de mogelijkheden

Er zijn scholen waar Yoga of Meditatie wordt toegepast wegens de goede resultaten.

 

 

Comments are closed.